مقالات

انواع پیچ دستی

پس از تهیه قطعات تشکیل دهنده یک محصول، باید آنها را به هم متصل کرد که چسب، از مهمترین عوامل برای این منظور است (برای کسب اطلاع بیشتر در مورد انواع چسب ها در صنعت چوب به مقاله مربوط به آن در همین سایت رجوع کرده یا اینجا را کلیک کنید). اما چسب برای محکم شدن قطعات، به تنهایی کافی نیست، لذا باید آنها را تحت فشار قرار داد تا پس از خشک شدن چسب، به همان حالت باقی بماند.

بستن قطعات کوچک و منظم، همانطور که قبلا گفته شد، توسط گیره های میز کار امکان پذیر است، اما برای بستن کارهای بزرگ و سنگین که با این گیره ها امکان پذیر نیست، باید از ابزار مناسبی به نام پیچ دستی یا تنگ دستی استفاده کرد.

تنگ دستی ابزاریست که قبلاً برای درز کردن چوب و ساخت صفحات مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه نیز برای چسباندن قاب ها و کارهای مشخصی به کار می رود.

پیچ دستی ها انواع گوناگونی دارند، به نحوی که می توان گفت برای هر مجموع کار مشخصی، نوعی پیچ دستی ساخته و در اختیار قرار گرفته است. پیچ دستی ها به گروه های زیر تقسیم می شوند:

4052q پیچ دستی معمولی:

این گروه پیچ دستی ها به دو گروه عمده تقسیم می شوند: پیچ دستی با فک کوتاه و پیچ دستی با فک بلند که هر یک برای بستن نوعی کار پیش بینی شده است.

61jlMwATyLL__SS500_ گیره های دو پیچه:

برای بستن کارهای سبک چوبی از این گیره ها استفاده می شود. این گیره از دو فک و دو پیچ تشکیل شده است.

1 گیره های C شکل:

برای چسباندن قطعات کوچک مثل زهوارها و نظایر آن، از این گیره ها استفاده می شود.

-kld گیره های تسمه ای:

برای بستن قاب ها و کلاف ها از این گیره ها استفاده می شود.

گیره های سه فکی:

برای چسباندن زهوارهای معمولی و تزئینی روی نر چوب ها و کارهایی مشابه آن، از این گیره ها استفاده می شود.

” جهت اطلاع بیشتر از نحوه چسباندن چوب ها و نکات مربوط به آن به اینجا مراجعه کنید و مقاله مربوط به آن را در همین سایت مطالعه فرمایید.”

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *